LANmanage

Valtori valitsi LAN&WAN:in tietoturvakumppanikseen palomuurien osalta

20.4.2017 klo 13:47

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori on valinnut LAN&WANin kumppanikseen uudistaessaan tietoliikenneverkon tietoturvaratkaisujaan. LAN&WAN ja Valtori ovat solmineet asiakaskohtaisen hankintasopimuksen, joka pohjautuu Hanselin ”Tietoliikenneverkon laitteet palveluineen 2015-2017 (2019) – Tietoturvalaitteet” -puitesopimukseen. Tammikuussa 2017 allekirjoitettu sopimus on voimassa vuoteen 2019 saakka.

Solmitun sopimuksen myötä LAN&WAN vastaa Valtorin tietoturvalaitteiden ja niihin liittyvien palvelujen toimittamisesta. Tarkoin määriteltyjen laitteiden vaatimusten ja ominaisuuksien, sekä tarjousten kilpailutuksen jälkeen LAN&WAN valittiin toimittamaan Valtorin tietoturvaratkaisu, joka sisältää palomuurilaitteistoja konesaleihin, sekä useita kymmeniä sopimuskauden aikana toimitettavia asiakaspalomuureja.

”Nyt kilpailutetuilla tuotteilla on tarkoitus yhtenäistää ja parantaa Valtorin, sekä heidän valtionhallinnan asiakkaidensa tietoturvaa ja uusia palomuurilaitteistoja, sekä niiden hallintaa. Tällaisia uusia tuotteita tarvitaan nykyisin koko ajan vaativammiksi muodostuvissa verkko- ja toimintaympäristöissä”, kertoo Valtorista ryhmäpäällikkö Harri Suomalainen.

Lisätietoja:
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori